Yoga med fokus på krop og sjæl

Yoga er meget mere end fysiske stillinger. Når du laver yoga får du en stærk forbindelse mellem krop, åndedræt og sjæl. Yogaen hjælper dig til at være i nuet, den beroliger dit nervesystem. Når vi med yoga vender energien indad og nulstiller de ydre aktiviteter, udløses oxytocin et lykkehomon der gør, at du vil forlade din yogaklasse med en god følelse i kroppen og et smil på læben.

Det er vigtigt for os hos Yogayo, at du altid får en god oplevelse når du laver yoga - for at sikre dette har vi valgt, at der kun er mellem 12-16 deltagere på en yogaklasse, på den måde sikre vi os, at der er tid til alle.

Vi er seriøse omkring vores yoga, men vi holder en uhøjtidelig stemning, det skal også være sjovt at dyrke yoga.


Yoga og personlig udvikling

Personlig udvikling forudsætter kropsbevidsthed

Kropsbevidsthed er ikke kun vigtigt, for at opdage sygdomme og smerter i kroppen. Kropsbevidsthed er også afgørende for, at kunne håndterer sit følelsesliv. Følelser og fornemmelser mærkes i kroppen. Fysiske og psykiske smerter, aktiverer de samme områder i hjernen, og derfor opleves psykiske smerter i kroppen. Hvis du har dårlig kontakt til din krop, bliver det sværerer, at forstå dine følelser. Kropsbevidsthed er derfor en forudsætning for, at kunne håndterer følelser, sorg og psykiske spændinger på en konstruktiv måde. Med yoga træner vi også din kropsbevidsthed, så du også kan lære at bruge kroppens intelligens.

Hatha 

Er en klassisk yogaform hvor  du holder stillingerne i længere tid. Yogaen foregår i et roligt tempo. På Hatha klasserne vil du arbejde med dybe stræk, grounding og åndedræt.

Max 12 deltagere

 

Vinyasa

Er en flydende form for yoga, hvor stillingerne kædes sammen til en serie. Der fokuseres på at kombinerer bevægelse med åndedrættet. Det handler om at være i flow.

Max 12 deltagere

Aerial Yoga

Foregår med et stykke silkestof hængende 1 m over jorden. Du udfordrer kroppen med akrobatiske øvelser, som også styrker din balanceevne og kropsbevidsthed. En del af yogaen foregår hængende på hovedet, og du vil kunne mærke blodet rulle i kroppen i overgangen mellem forskellige stillinger. Øvelserne veksler mellem blide stræk og positioner, hvor særligt musklerne i ryg, mave og balder bliver aktiveret.

Max 5 deltagere